Emekli zam oranlarıyla ilgili yasa, Resmi Gazete'de yayımlandı

GÜNDEM, 03 Şubat 2024 Cumartesi, 00:37

Son dakika haberine göre, emekli zam oranlarını yüzde 49,25 oranında eşitleyen yasa, Resmi Gazete'de duyuruldu.

Kanuna göre, SSK ve Bağ-Kur emekli maaşlarında ocak ödeme dönemi itibarıyla geçerli olacak 6 aylık artış oranı yüzde 49,25 oldu. En düşük emekli aylığı, ocak ödeme döneminden itibaren uygulanmak üzere 7 bin 500 liradan 10 bin liraya yükseltildi.

Kısa çalışma gerekçelerine "genel salgın" durumu da eklendi. Sigortalının kısa çalışma ödeneğinden yararlanabilmesi için gereken asgari prim ödeme gün sayısı 600'den 450'ye indirildi.

Sigortalının kısa çalışma ödeneğine hak kazanabilmesi için kısa çalışma başlama tarihinden önceki son 120 gün hizmet akdine tabi bulunması ve son 3 yılda en az 450 gün sigortalı çalışıp işsizlik sigortası primi ödemiş olması gerekecek.

GÜNDEM 03 Şubat 2024 Cumartesi, 00:37

Benzer Haberler

Bakan Göktaş'tan Ümit Özlale ve Cemal Enginyurt hakkında suç duyurusu

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir...

ABD Savunma Bakanı, Fort Hood saldırganının infazının "halka açık" gerçekleşeceğini söyledi

ABD Savunma Bakanı Hegseth, halkın Fort Hood...

Yeni Partili Ümit Özlale: 'Bakanlar fon vurgunu yapan kişileri TCKN detayına kadar biliyor'

Yeni Partili Ümit Özlale'den fon soruşturmasına...

YENİ Parti lideri Özgür Özel tutuklu başkan Vahap Seçer'i ziyaret edecek

YENİ Parti Genel Başkanı Özgür Özel'in,...

Bursa'da "Endonezya Festivali" etkinliği düzenlendi

Bursa'da, Endonezya Cumhuriyeti İstanbul...

Yaşlı çift, 2 gün önce yerleştikleri pansiyonda ölü bulundu

Denizli Karahayıt Mahallesi'ndeki bir pansiyona...